Kunniajäsenet

RIITTA KOTINURMI
Riitta Kotinurmi (syntynyt 18.3.1943) aloitti pianonsoitonopettajana Lahdessa. Suzuki-menetelmään hän tutustui vasta opetettuaan pianonsoittoa jo 20 vuotta. Hän kouluttautui menetelmään Helsingissä opettajanaan Ruth Miura,  joka toimi Euroopan alueen pianonsoiton Suzuki-opettajien kouluttajana. Riitta Kotinurmi on osallistunut aktiivisesti koulutukseen myös kansainvälisillä kursseilla Euroopassa ja Yhdysvalloissa.
Kotinurmi työskenteli Mikkelin musiikkiopistossa 31.12.2006 asti Suzuki-menetelmää opetuksessaan käyttäen. Opetustyönsä ohella Riitta Kotinurmi toimi Euroopan Suzukiyhdistyksen valtuuttamana pianonsoiton Suzuki-opettajien kouluttajana Suomessa vuoteen 2012 asti.

Riitta Kotinurmi on ollut opettajana ja kouluttajana hyvin lämminhenkinen, ja rakkaus lapsiin on näkynyt hänen työssään. Hän ei ole vähätellyt harjoittelun määrää, vaan on antanut ymmärtää kuinka kauniisti soittimen voi saada harjoittelulla soimaan. Kotinurmi on ollut oikea positiivisen ajattelun ylläpitäjä, hän todella on rakkaudella kasvattanut oppilaita ja opettajia ja hän on uskonut siihen että jokainen voi oppia. Riitta Kotinurmi on nauttinut arvostusta kouluttajana myös ulkomailla.
Vuonna 2002 Riitta Kotinurmelle myönnettiin Etelä-Savon taidetoimikunnan taidekasvatuspalkinto, joka jaetaan aina vuosittain yhdelle ansioituneelle eteläsavolaiselle taidekasvattajalle.

Katso Riitta Kotinurmen ajatuksia soittamisesta ja Suzuki-menetelmästä videolta TÄSTÄ.
Video kestää noin 8 minuuttia.

Katsominen vaatii RealPlayer-ohjelman (versio 8) ja vähintään ISDN-liittymä on suositeltava. Nettivideon on toimittanut Tiina Toivakka, kuvannut ja leikannut Matti Markkanen. Nettiradio Mikkeli 2002.